Cyklotrasa stodolami (Šumiac - Vaľkovňa - Zlatno)

Logo Cyklotrasa stodolami (Šumiac - Vaľkovňa - Zlatno)
Údaje o túre
01:32h

Trvanie
Stručný popis

Cyklotrasa prechádza popri prekrásnych stodolách, ktoré sú roztrúsené po celom chotári Šumiaca. Sú pozostatkom pôvodného duálneho hospodárenia Šumiačanov.

Obtiažnosť
Zážitok
Východisko

Námestie obce Šumiac

Najlepšia sezóna (ročné obdobie)
jan
nov
dec
Popis

Šumiacky chotár patrí k najväčším na Horehroní a práve týmto krásnym a rozsiahlym úsekom vedie tento horský cyklistický okruh. Okruh má celkovú dĺžku 20 kilometrov. Vďaka nemu objavíte pozostatky šumiackeho hospodárenia v podobe pekných dreveníc, tu nazývaných stodoly. Najznámejšou z nich je jednoznačne Chamkova. Popri nej síce počas tejto cyklistiky nepôjdete, ale doporučujeme ju určite navštíviť. Nachádza sa pri hlavnej ceste medzi Červenou Skalou a Telgártom.

Trasy

Okruh začína v centre obce Šumiac, kde sa vyberiete doľava po modrej cyklotrase zvanej „Zelená stuha Horehronia“ až do Vaľkovne, časť Nová Maša. Tu prejdete cez hlavnú cestu č. 66 a napojíte sa na zelenú cyklotrasu "Frntuľová" č. 5581 popri kopci Gindura.

Pod vrcholom Čistého grúňa odbočíte doľava a napojíte sa na žltú cyklotrasu č. 8592, ktorá vedie z Heľpy až na sedlo Besník. Pokračujete po tejto žltej trase až do obce Zlatno. Cestou si môžete vychutnať jazdu Zlatnianskymi lúkami, v lokalite zvanej i "Za Hôrkou", a obdivovať po nich roztrúsené drevené stodoly.

Keď zídete do obce Zlatno, prejdete cez železničné priecestie a napojíte sa opäť na hlavnú cestu č.66, po ktorej pokračujete až na rázcestie do obce Šumiac a Červenej skaly. Po zelenej trase č. 5576 si vychutnáte posledné náročnejšie stúpanie do Šumiacu. Túto cyklotrasu môžete ukončiť osviežením v Maškrtkách u Katky, prípadne v Margarétkove.