Údaje o túre
03:15h

Trvanie
Stručný popis

Okružná cyklotrasa vedie cez hustý les popod Kráľovu skalu na Pusté Pole. Obchádza obec Telgárt poza Tresník a Dlhý vrch do Červenej Skaly.

Obtiažnosť
Zážitok
Východisko

Šumiac

Najlepšia sezóna (ročné obdobie)
jan
nov
dec
Popis

Náročný okruh s dĺžkou 36 kilometrov, počas ktorého nastúpate 1130 výškových metrov. Prechádza väčšinou lesnými cestami, ktoré sa dvakrát striedajú s krátkymi úsekmi hlavnou cestou v časti Pusté Pole - Besník a Červená Skala - Šumiac. Jedná sa o veľmi pekný okruh, počas ktorého prechádzate cez 3 národné parky

Trasy

Trasa začína na Šumiaci (887 m n.m.), odkiaľ vedie zelenou cyklotrasou 5576 dlhým stúpaním asfaltovým a neskôr štrkovým povrchom. Po 5 km sa dostávame do výšky 1277 m n.m. na rázcestie Havrania. Tu odbočíme vpravo a pokračujeme po zelenej cyklotrase 5576 klesaním 7 km k rázcestiu Pusté Pole a potom pokračujeme opäť stúpaním do sedla Besník. Odtiaľ sa začína značné stúpanie k rázcestiu Pred Čuntavou s krásnymi výhľadmi.

Ďalej pokračujeme 2 km stúpaním a následne klesaním po zelenej cyklotrase 5576 k rázcestiu Profant a Kuchárová. Na rázcestí Kuchárová odbočíme na žltú 8592 a zídeme do Červenej Skaly. Nakoniec po hlavnej, modrou cyklotrasou 2577, prídeme na križovatku pod mostom, kde sa nachádza odbočka do Šumiaca.