Z Hrabičova do Horných Hámrov

01:04h

Trvanie
Stručný popis

Lesná cyklotrasa prepájajúca obce Hrabičov a Horné Hámre. Patrí do sústavy Kľakovských cyklotrás.

Obtiažnosť

Hrabičov (609 m)
Horné Hámre (287 m)
8,7 km

Najlepšia sezóna (ročné obdobie)
jan
nov
dec
Popis

Má dĺžku približne 10 km a vedie prevažne po lesnej ceste v peknom, prírodnom prostredí pohoria Vtáčnik. Cyklistom ponúka mnohé atraktívne výhľady, ktoré sú zároveň i príjemnými oddychovými miestami. Trasa plynulo stúpa do svojho najvyššieho bodu, od ktorého zasa plynulo klesá na druhú stranu. Je vhodná pre skúsených cyklistov. Trasu je možné zokruhovať - po príchode do jednej z obcí stačí pokračovať po hlavnej ceste do východzieho bodu.

Trasy

Cyklotrasa je obojsmerne zjazdná. Odporúčame začať v obci Hrabičov. Vyrazíte smerom na východ po asfaltovej ceste, míňate kostol, prechádzate okolo miestnych domčekov a dostávate sa do časti Hríbovci.

Tu pozorne sledujte maľované cykloznačky, aby ste sa neodklonili od trasy. Postupujte ďalej na severovýchod. Všimnite si, ako domčeky postupne miznú a nahrádzajú ich stromy. Prechádzate okolo starého senníka a pokračujete po ostrej pravotočivej zákrute ďalej. Ak máte šťastie, podarí sa vám zazrieť plachú lesnú zver. Vychutnajte si pokoj a čaro miestnej prírody.

Pokračujte ďalej až ku križovatke pri osadách Selakovci a Zajacovci, kde sa držte vpravo. Postupujte ďalej smerom na juhozápad a pozrite si krásny výhľad po vašej ľavej strane. Pred sebou máte posledné metre stúpania a dostávate sa do najvyššieho bodu tejto trasy. Znamená to tiež, že ste v presnej polovici trasy. Od tejto chvíle vás čaká už len klesanie, buďte preto opatrní.

Po lesnej ceste pokračujte ďalej, až sa dostanete k bodu 10 - Čierťaže. Čaká vás záverečných 3,5 km trasy. Postupne schádzate nižšie, povrch sa mení opäť na asfaltový, pribúdajú domy, prechádzate popri cintoríne a prichádzate na koniec trasy do obce Horné Hámre.

Odtiaľ sa smerom vľavo môžete vydať na Žarnovicu a smerom vpravo po hlavnej ceste späť do Kľakovskej doliny (do východzieho bodu) alebo pokračovať rovno v smere na Veľké Pole.

Najvyšší bod
689 m
Cieľová destinácia

Obec Horné Hámre

Profil nadmorskej výšky
© outdooractive.com

Výbava

Odporúčame pevnú obuv a vhodné oblečenie.

Bezpečnostné pokyny

Na trase môže prebiehať tažba dreva.

Tipy

V Kľakovskej doline sa dá príjemne stráviť viac času. Odporúčame cyklovýlet Pokútskou dolinou, či turistiku na vrch Vtáčnik.

Dojazd

Z R1 zísť do Žarnovice a v centre mesta odbočiť na smer Partizánske. Ak cestujete od Trenčína, či Prievidze, tak sa sem najlepšie dostanete cez Partizánske a horský priechod Veľké Pole smerom na Žarnovicu. Hlavný cestná ťah medzi Žarnovicou a Partizánskym prechádza priamo cez obec Horné Hámre.

Verejná doprava

Jediným prístupom v rámci verejnej dopravy je autobusový spoj. Pravidelné medzimestské linky do Horných Hámrov a Hrabičova jazdia len zo Žarnovice.

Parky

Obce Horné Hámre a Hrabičov nemajú vyhradené parkovisko pre turistov a cykloturistov. Preto odporúčame nájsť parkovanie na verejných plochách pri hlavných obecných budovách, ako sú potraviny, kostol, pohostinstvo, obecný úrad, cintorín. Prípadne je možné zaparkovať na odstavných plochách popri hlavnej ceste.

Autor
Prehliadka Z Hrabičova do Horných Hámrov používa outdooractive.com na stránke ..

Celkové hodnotenie

Chyba
Vyskytla sa chyba. Prosím, skúste to znova.
Ďakujeme vám za vašu recenziu

Hodnotenie bolo vymazané

GPS Downloads
  • GPX GPS Exchange Format (XML)
  • KML Google Earth, Google Maps
Kódy QR na stiahnutie pre mobilné telefóny