Donovalská skialpová trasa C

01:38h

Trvanie
Stručný popis

Príjemná skialpová trasa vedúca cez dolinu Žarnovka až na vrchol Zvolen nikdy nesklame svojimi výhľadmi.

Trasa
Zadné báne
0,9 km
Žarnovka
2,9 km
Zvolen (1.402 m)
4,2 km

Popis

Trasa C je značená od údolnej stanice lanovky na Novú hoľu popri bobovej dráhe, kde pri chatkách, ktoré sa nachádzajú napravo vedie značkovaný chodník s označením C. Značkovaným chodníkom sa dostaneme k údolnej stanici vleku a bufetu na Patočinách. Tam odbočíme doprava dole a pokračujeme značkovanou zvážnicou smerom na hrebeň vedúci z vrcholu Zvolen. Chodník vedie cez dolinu Žarnovka, kde je dobre značený. Chodník Vás vyvedie na hrebeň, kde odbočením smerom doľava sa dostaneme priamo k vrcholu Zvolen.  Na vrchu Zvolen sa rozhodneme, či chceme začať lyžovať voľným terénom zjazdovky "Starý Zvolen" k obecnému úradu pri centrálnom parkovisku, alebo druhá varianta je odbočiť doľava a po tyčovom značení sa za 10 min. dostať na vrch Nová Hoľa, kde končí lanová dráha. Tam si vyzujeme pásy a zjazdíme priamo k parkovisku pri údolnej stanici lanovej dráhy odkiaľ sme aj vyrazili.