Logo Svetové kultúrne dedičstvo Wachau 06: Maria Laach-Aggsbach Markt ( Prírodný park Jauerling-Wachau)
Údaje o túre
02:00h

Trvanie
Stručný popis

Takmer 7 kilometrov dlhá trasa cez vysoko položené plató Jauerling, cez lúky a hospodárstvo Schleinkhof nadol, až k Dunaju smerom k obci Aggsbach Markt.

Obtiažnosť
6,9 km
Aggsbach Markt
7,0 km

Najlepšia sezóna (ročné obdobie)
jan
dec
Popis

Svetové kultúrne dedičstvo Wachau: od obce Maria Laach až do Aggsbach Markt

Naše putovanie sa začína pri gotickom pútnickom kostole v Maria Laach. Prevandrujeme Litzendorfer Kreuzstöckerl k Weiler Litzendorf, naša cesta ďalej povedie veľkým oblúkom cez plató Jauerling, k opustenému dvoru Schleinkhof (stanica s pečiatkami). Po krátkom stúpaní ideme ďalej nadol z kopca, smerom k obci Aggsbach Markt.

Trasy

Naše putovanie sa začne v obci Maria Laach. Pokračujeme po hlavnej ceste smerom k obci Zeißing, odbočíme vpravo, kde uvidíme známy pútnický, gotický kostol. Popri cintoríne opustíme obec a vandrujeme škôlkou s vianočnými stromčekmi mierne do kopca, k okresnej ceste. Prejdeme cez potok Klafterbachs a na okresnej ceste nahor, k tzv. Litzendorfer Kreuzstöckerl. O niečo neskôr dosiahneme obec Weiler Litzendorf, kde odbočíme vľavo a pôjdeme po okresnej ceste. Zakvitnutými poľami vedie naša cesta veľkým oblúkom cez tzv. plató Jauerling Hochplateau. Na mieste, kde sa spájajú tri cesty, sa budeme držať šikmo vpravo, až prídeme k starému sedliackemu dvoru Schleinkhof. Tu sa nachádza tiež stanica pečiatok tejto etapy. Cez les pôjdeme zákrutami dolu k obci Aggsbach Markt. Takzvanou okrasnou cestou prídeme k prvým domom a pokračujeme ďalej dovnútra dediny. Priamo pred železničnými koľajnicami sledujeme cestu vpravo a putujeme ďalej k malebnému kostolíku. Vľavo, paralelne s potokom Endlingbach, dosiahneme zakrátko trhovisko v obci Aggsbach Markt, tu naše putovanie končí.

Najvyšší bod
588 m
Cieľová destinácia

Aggsbach, Marktplatz (market square)

Profil nadmorskej výšky

Výbava

Pevná obuv na túry, pláštenka, optimálne množstvo nápojov a občerstvenie, tak ako aj mapa regiónu, trás a túr vo Wachau a eventuálne aj kalendár Heurigen s informáciami, kde sú otvorené vínne pivničky. Vymenovanie výstroja nájdete na: www.welterbesteig.at .

Bezpečnostné pokyny

Tiesňové volanie – horská služba  Bergrettung Wachau:140

Tipy

Odporúčame návštevu sedliackeho trhu Jauerlinger Bauernmarkt v dome Kerblerhaus, v obci Maria Laach (každú sobotu 9.00 –15.00 hod.).

Ďalšie informácie

Ďalšie informácie o zastávkach či o ubytovaní nájdete na www.welterbesteig.at; www.bestof-wachau.at. Ein Best of Wachau, podnik sa nachádza aj v obci Maria Laach.

Ďalšie možnosti návratu späť:

Café-Pub Donauwelle, Aggsbach Markt: otvorené celoročne, po. – ne., tel.: 02712/373.

Stanica s pečiatkami je v obci Felbring.

V obci Emmersdorf je viac hostincov, ktoré sú celoročne otvorené. Jediná viecha je Aggsbach Markt: rodina Kurz. tel.: 0676/473 07 29. Vo Willendorfe je tiež jedna viecha – Rudolf Schrutz, tel.: 02712/543.

Pozorne sledujte aktuálny kalendár otváracích hodín viech: www.welterbesteig.at

Ďalšie ubytovacie možnosti sú aj v obci Aggsbach Markt.

Na pohodlné a jednoduché plánovanie trás a cesty do regiónu Wachau-Nibelungengau-Kremstal sú aplikácie, stiahnite si ich jednoducho cez android alebo iPhone.

Dojazd

Po A1 po výjazd Melk, ďalej po ceste B3 smer Maria Laach, resp. Aggsbach Markt

Verejná doprava

Obce nie sú spojené verejnou dopravou, preto odporúčame pri ceste späť volať taxislužbu Bernhardt z mesta Spitz, tel.: 02713/2222 alebo spoločnosť Stummvoll aus Mühldorf, tel.: 0676/6242892.

Stanica – požičovňa bicyklov – Leihradl Nextbike (EUR 1.-/hodina) sa nachádza v meste Aggsbach Markt, www.nextbike.at .

Parky

V centre Maria Laach resp. v kempingu alebo sále Venussaal oproti v obci Aggsbach Markt.

Autor

Celkové hodnotenie

Chyba
Vyskytla sa chyba. Prosím, skúste to znova.
Ďakujeme vám za vašu recenziu

Hodnotenie bolo vymazané

GPS Downloads
  • GPX GPS Exchange Format (XML)
  • KML Google Earth, Google Maps
Kódy QR na stiahnutie pre mobilné telefóny