VAO – regionálna trasa O: Edelweißhütte – Preintal

04:40h

Trvanie
Stručný popis

Regionálna trasa O vedie pozdĺž burgenlandskej trasy Mariazellerweg, ktorá sa pýši krásnymi výhľadmi, až k Preinmühle v Preintale. Regionálne trasy sú súčasťou siete turistických chodníkov Viedenského alpského oblúka (VAO). Putovanie po týchto trasách vás privedie k jedinečným výhľadom a postrehom. Regionálne trasy sa pripájajú k turistickému chodníku po Viedenskom alpskom oblúku. Výsledkom sú okružné túry v kombinácii s diaľkovou turistickou trasou.

Obtiažnosť

14,9 km
Obere Preinmühlenhöhle
Untere Preinmühlenhöhle

Najlepšia sezóna (ročné obdobie)
jan
nov
dec
Popis

Heslo tejto trasy znie „Po starých cestách za novými výhľadmi.“ Od chaty Edelweißhütte je prvý fantastický výhľad z úpätia Schneebergu a zároveň najvyššieho bodu trasy. Hneď ako zídeme z cesty smerom na sever, prídeme na trasu Mariazellerweg. Táto je odjakživa pútnickou cestou veriacich na ceste do Mariazellu, o čom svedčia početné božie muky a kaplnky na okraji cesty. Cesta vás prinúti nazrieť do svojho vnútra a premýšľať. Stará školská cesta z Voisu do Schwarzau pozýva nahliadnuť do čias dávno minulých, kedy ste sa k vzdelaniu museli „dopracovať“ v pravom slova zmysle.

Trasy

Buď máme za sebou pokojnú noc v chate Edelweißhütte alebo v nohách výstup z Losenheimu či Puchbergu po regionálnej trase N. Z Edelweißhütte s pohľadom upretým na Almröserlhaus odbočíme zo štrkovej cesty doľava na strmý lúčny svah. Červené značenie (trasa č. 231) na stromoch nás vedie dolu svahom k vlhkej priekope, ktorou neustále kráčame smerom dole na Putzenhof. Asi po 20 minútach klesania vodnou priekopou a dvoch križovatkách lesných ciest vyjdeme znovu na lesnú cestu. Tu pokračuje trasa č. 231 označená červenou značkou rovno po lesnom chodníku smerom na Putzenhof (50 minút) – dobre označenom tabuľou a značkami na pni stromu. Na tejto križovatke odbočíme doľava mierne z kopca na lesnú cestu, starú rímsku cestu „Römerweg“. Značky a označenia burgenlandskej trasy Mariazellerweg 06 nás odteraz budú viesť najskôr do Voistalu a potom do Preintalu. Po zákrute a krátkom stúpaní odbočíme pri kaplnke Putzkapelle doľava na značený chodník smerom dole do Voistalu. Teraz zostupujeme asi o 200 výškových metrov po turistických chodníkoch a lesných cestách dolu do Voistalu k bývalému statku Wegscheidhof a odpočívadlu. Ďalšie kilometre kráčame cez Voistal po asfaltovej ceste, pričom nasledujúcich 45 minút smerujeme na Vois. Pri niekdajšom hostinci Nothnagel a autobusovej zastávke na moste zídeme z cesty a stúpame doprava po lúčnej ceste popri dome smerom na Schwarzau/Gebirge. Ideme do kopca po vyšliapanom chodníku a na nasledujúcej lesnej ceste odbočíme vľavo. Ďalšia cesta nás vedie pravotočivou zákrutou, mierne do kopca na rozľahlú lúku, na konci ktorej znovu odbočíme na lesný chodník. Vyšliapaný chodník nás zavedie k miestu, kde rastú čučoriedky, a k zdanlivo najvyššiemu bodu na okraji pastviny. Odtiaľ schádzame po lesnej ceste stále dole kopcom do údolia rieky Schwarzy na hlavnú cestu. Ideme asi tri minúty po pravej strane cesty, potom prejdeme doľava dreveným mostom cez rieku Schwarza. Kráčame po lesnej ceste po druhej strane rieky smerom na sever do Schwarzau. Prejdeme po cestnom moste ponad rieku Schwarza, odbočíme na cestu doľava a ideme po nej vľavo popri hostinci Bacherlwirt do Preintalu. Cesta vedie stále do kopca na vrch Eckbauer, skôr než zostúpime popri gazdovskom dvore Mitterhofer (ubytovanie v súkromí) a tesne pred Preinmühle prídeme k odbočke do Naßwaldu. Tu sa regionálna trasa O končí. Teraz môžeme stráviť noc na gazdovskom dvore Mitterhof alebo pokračovať po regionálnej trase P cez Preinbachtal do Naßwaldu. V Naßwalde môžeme prenocovať v hostinci Gasthaus zum Raxkönig alebo využiť autobusové spojenie z Naßwaldu do Schwarzau/Gebirge alebo na železničnú stanicu Payerbach – Reichenau.

Najvyšší bod
1.225 m
Cieľová destinácia

Preinmühle v Preintale pri Schwarzau im Gebirge

Profil nadmorskej výšky

Výbava
Bezpodmienečne potrebné je kvalitné horské vybavenie!

Dbajte na to, že táto trasa vedie vysokohorským terénom.

Vždy si so sebou zoberte príslušné mapy. Na túru si obujte vhodnú pevnú obuv, zoberte si so sebou ochranu proti slnku aj proti dažďu, ako aj vodu a nejakú maličkosť na zjedenie. Nezabudnite na svoj mobilný telefón a uložte si doň číslo linky tiesňového volania horských záchranárov: 140

Bezpečnostné pokyny
Chceme, aby vaše túry po Viedenských Alpách boli krásnym a bezpečným zážitkom. Preto vás, prosíme, aby ste dodržiavali nasledujúce pokyny:

Príprava

Pri voľbe trasy sa uistite, či zodpovedá vašim skúsenostiam, ako aj vašej kondícii. Vopred sa informujte o predpovedi počasia na daný deň. Počasie sa v horách dokáže meniť prekvapivo rýchlo. Preto na cestu vyrážajte vždy s potrebnou výbavou (napr. ochrana proti dažďu).

Skontrolujte si, či sú chaty a oddychové stanice, ktoré po ceste chcete navštíviť, otvorené. Pred cestou niekoho informujte o výbere svojej trasy a predpokladanom návrate.

Tipy

Možnosť prenocovania na tejto trase ponúka chata Edelweißhütte na Schneebergu, ako aj ubytovacie zariadenia v Schwarzau a v Preintale.

Ďalšie informácie
Vydajte sa aj na ďalšie túry:

VAO – regionálna trasa N: Preintal – Habsburghaus

VAO – regionálna trasa P: Puchberg – Edelweißhütte

Viedenské Alpy v Dolnom Rakúsku, www.wieneralpen.at, +43/2622/78960

Turistická informačná kancelária Puchberg am Schneeberg, www.puchberg.at, +43/2636/2256

Sedačková lanovka Schneeberg, http://www.wunderwiese.at +43/2742/36 099 099

Dojazd
Chata Edelweißhütte leží vo vysokohorskom teréne a je z Puchbergu, Losenheimu alebo Klostertalu priamo prístupná len pešo.

Z Viedne a Grazu choďte po diaľnici A2 až po výjazd Wr. Neustadt West. Choďte po B26 do Puchberg am Schneeberg. Odtiaľ vedie cesta k údolnej stanici sedačkovej lanovky v Losenheime.

Verejná doprava
Príjazd do obce verejnou dopravou je náročný. Najbližšia autobusová zastávka v Schwarzau im Gebirge je vzdialená hodinu chôdze. Zo stanice Wiener Neustadt premávajú v pravidelných časových intervaloch vlaky do stanice Payerbach – Reichenau. Ďalej pokračujte autobusom do Schwarzau im Gebirge. Obec Nasswald, ktorá leží na trase, je prístupná železničnou dopravou zo stanice Payerbach – Reichenau a regionálnym autobusom č. 1746 (smer Rohr im Gebirge alebo Schwarzau im Gebirge).

Bližšie informácie nájdete na www.öbb.at a www.vor.at

Parky

V blízkosti Preinmühle nie sú k dispozícii žiadne oficiálne parkovacie miesta. Najbližšie oficiálne parkovisko sa nachádza v centre obce Schwarzau/Gebirge.

Autor

Celkové hodnotenie

Chyba
Vyskytla sa chyba. Prosím, skúste to znova.
Ďakujeme vám za vašu recenziu

Hodnotenie bolo vymazané

GPS Downloads
  • GPX GPS Exchange Format (XML)
  • KML Google Earth, Google Maps
Kódy QR na stiahnutie pre mobilné telefóny