VAO – regionálna trasa S 2. časť: Würflach – Hohe Wand – Grünbacher Sattel

07:30h

Trvanie
Stručný popis

Druhá časť regionálnej trasy S vedie pohorím Hohe Wand naspäť do sedla Grünbacher Sattel. Regionálne trasy sú súčasťou siete turistických chodníkov Viedenského alpského oblúka (VAO). Putovanie po týchto trasách vás privedie k jedinečným výhľadom a postrehom. Regionálne trasy sa pripájajú k turistickému chodníku po Viedenskom alpskom oblúku. Výsledkom sú okružné túry v kombinácii s diaľkovou turistickou trasou.

Obtiažnosť
ťažká
Hodnotenie
Technika
Kondícia
Krajina
Zážitok
Východisko

Parkovisko pri centre Wellnes Welt Würflach a vstupe do rokliny Johannesbachklamm

Trasa
Gelände (1.023 m)
Hausstein
18,0 km

Najlepšia sezóna (ročné obdobie)
jan
nov
dec
Popis

Trasa začína v Neue Welt a vedie cez západnú náhornú plošinu pohoria Hohe Wand. Tento región je naozajstným rajom výhľadov: Pohodlne vyrazíte, v centre pozornosti máte neustále plošinu Hohe Wand, ktorú zdoláte po nenáročnom ferratovom chodníku, za čo budete odmenení očarujúcim panoramatickým výhľadom na krajinu, ktorou ste práve prešli, a na takmer celý Viedenský alpský oblúk. Rodinný a výletný raj prírodnej rezervácie Hohe Wand tu ukazuje aj svoju tichú a odľahlú stránku.

Trasy
Pokračovanie regionálnej trasy S začína na parkovisku pri wellness centre Wellnes Welt vo Würflachu. Nejdeme po drevenom chodníku dole k farskému kostolu, ale na parkovisku odbočíme na sever na turistický chodník k rokline Johannesbachklamm. Pri potoku Johannesbach odbočíme doprava na ulicu Klammgasse a ideme po nej k hlavnej ceste. Na hlavnej ceste odbočíme doľava smerom na Willendorf a po 10 minútach z nej zídeme doprava smerom na Dörfles. Ďalej po poľnej ceste, znovu chvíľu pozdĺž potoka Johannesbach, prejdeme cez hlavnú cestu a rovno až na koniec poľnej cesty. Ideme vľavo pozdĺž riečky Frauenbach a potom odbočíme doprava na Birkenallee. Po nej sa dostaneme na ulicu Urschendorfer Straße, na ktorej odbočíme vľavo a ideme po ceste cez Dörfles a ďalej smerom na Netting. Cesta nás zavedie k hviezdicovej križovatke, priamo vedie hlavná cesta do Nettingu, my pokračujeme doľava po ceste Kienbergweg mierne do kopca (po červenej značke).

Držíme sa vpravo smerom na Kienberg a kráčame po osamotenom turistickom chodníku cez hustý zmiešaný les a svetlý borovicový les. Vo výške 650 metrov sa dostávame na vrchol Kienbergu, odkiaľ si môžeme vychutnať výhľad na Hohe Wand a Schneeberg. Odtiaľ ideme znovu z kopca, kamenistý chodník Irmasteig nás zavedie dolu ku križovatke na Kienbergwiese. Tu odbočíme doprava a kráčame po turistickom chodníku smerom na Zweiersdorf. Pri okraji lesa zahneme doprava a hneď doľava na rovinu oblasti Neue Welt. Prejdeme cez potok Zweiersdorfer Bach a ďalej po štrkovej ceste na okraj Zweiersdorfu. Ideme po hlavnej ceste a lesnej ceste na pravom okraji lúky do kopca. Na hornom konci lúky odbočíme vľavo a ideme po lesnej ceste smerom na Hubertushaus/Springles. Červené značky nás privedú k vstupu na chodník Springlessteig, po ktorom kráčame do kopca k chate Hubertushaus, sčasti cez zaistené miesta a po niekoľkých rebríkoch. Zvýšená opatrnosť je nutná predovšetkým za mokra. Začiatočníci a malé deti môžu ísť po trase Springlessteig len s použitím ferratovej súpravy. Pri chate Hubertushaus odbočíme vľavo a kráčame po dobre označenom chodníku (po červenej značke) mierne do kopca k chate Wilhelm-Eichert-Hütte. Po krátkej prestávke ideme po turistickom chodníku po červenej značke, prejdeme po štrkovej ceste okolo chaty Waldfreundehütte a po niekoľkých minútach prídeme k najvyššiemu, avšak nenápadnému bodu pohoria Hohe Wand. Ideme popri bývalej horskej chate Plackles a schádzame dolu kopcom po lesných chodníkoch a cestách smerom na Rastkreuz a Gelände. Zároveň môžeme zistiť, čo má veľký tresk spoločné s Grünbachom. Pokračujeme po chodníku smerom k chate Geländehütte, najskôr po pomerne pohodlných trasách s pekným výhľadom, neskôr po kamenistých a strmších úsekoch. Čím bližšie sme k chate Geländehütte, o to lepší panoramatický výhľad sa nám ponúka. Zatiaľ čo pod chatou Geländehütte bojuje medveď s pravekým človekom, obídeme chatu sprava a pokračujeme smerom do sedla Grünbacher Sattel. Nevšímame si prvú odbočku na Grünbach (modrá značka), ale o niekoľko metrov odbočíme vľavo na chodník Krumböcksteig označený červenou značkou. Kráčame dole kopcom po strmých chodníkoch a po polhodine prídeme do sedla Grünbacher Sattel. Tu sa uzatvára okruh regionálnej trasy S.

Odtiaľ môžeme pokračovať po regionálnej trase R do obce Puchberg/Schneeberg, odviezť sa autobusom zo sedla Grünbacher Sattel smerom na Puchberg alebo Grünbach alebo ísť pešo na stanicu Grünbach Kohlenwerk.

Najvyšší bod
1.121 m
Cieľová destinácia

Sedlo Grünbacher Sattel

Profil nadmorskej výšky

Výbava

Vždy si so sebou zoberte príslušné mapy. Na túru si obujte vhodnú pevnú obuv, zoberte si so sebou ochranu proti slnku aj proti dažďu, ako aj vodu a nejakú maličkosť na zjedenie. Nezabudnite na svoj mobilný telefón a uložte si doň číslo linky tiesňového volania horských záchranárov: 140

Bezpečnostné pokyny
Chceme, aby vaše túry po Viedenských Alpách boli krásnym a bezpečným zážitkom. Preto vás, prosíme, aby ste dodržiavali nasledujúce pokyny:

Príprava

Pri voľbe trasy sa uistite, či zodpovedá vašim skúsenostiam, ako aj vašej kondícii. Vopred sa informujte o predpovedi počasia na daný deň. Počasie sa v horách dokáže meniť prekvapivo rýchlo. Preto na cestu vyrážajte vždy s potrebnou výbavou (napr. ochrana proti dažďu).

Skontrolujte si, či sú chaty a oddychové stanice, ktoré po ceste chcete navštíviť, otvorené. Pred cestou niekoho informujte o výbere svojej trasy a predpokladanom návrate.

Tipy

Stravovanie a ubytovanie na tejto regionálnej trase ponúka hostinec Spanferkelwirt Gasthof Mohr, chaty Hubertushaus a Wilhelm-Eicherthütte.

Ďalšie informácie
Vydajte sa aj na ďalšie túry:

VAO – regionálna trasa S: Grünbacher Sattel – Gutenmann – Würflach

VAO – regionálna trasa T: Muggendorf – Rohr im Gebirge

Viedenské Alpy v Dolnom Rakúsku, www.wieneralpen.at, +43/2622/78960

Dojazd

Z Viedne alebo Grazu po diaľnici A2 choďte výjazdom Wiener Neustadt-West na B26 smerom na Puchberg am Schneeberg. Vo Willendorfe odbočte doľava na cestu do Würflachu, pred kostolom vo Würflachu odbočte doprava k centru Wellness Welt Würflach.

Verejná doprava
Choďte na železničnú stanicu Neunkirchen NÖ a odtiaľ autobusom do Würflachu.

Bližšie informácie na stránkach www.oebb.at

Parky

Parkovanie je k dispozícii pri centre Wellness Welt Würflach.

Autor

Celkové hodnotenie

Chyba
Vyskytla sa chyba. Prosím, skúste to znova.
Ďakujeme vám za vašu recenziu

Hodnotenie bolo vymazané

GPS Downloads
  • GPX GPS Exchange Format (XML)
  • KML Google Earth, Google Maps
Kódy QR na stiahnutie pre mobilné telefóny